Palmbomen!!!!! - Reisverslag uit Sanxin, China van wenwenpaulien - WaarBenJij.nu Palmbomen!!!!! - Reisverslag uit Sanxin, China van wenwenpaulien - WaarBenJij.nu

Palmbomen!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2008 | China, Sanxin

Hoera afgestudeerd! Van harte gefeliciteerd! Even op de foto met de senator en urenlang naar speeches luisteren. Gevolgd door een nogal bruut afscheidsfeest. Na het feest nog even naar de irish pub (nu het nog kan) en daarna 's ochtends (vrijwel) rechtstreeks de trein in naar het zuiden. 24 uur slapen in de trein. Hardsleepers, dat betekent dat je een hokje hebt zo groot als een wc-hokje met 6 bedden erin. Een Chinees probeerde mijn deken nog te stelen. Niet dat ik dat doorhad, want ik lag te slapen. Inmiddels woon in in Sanxin, een klein plaatsje bij Zhongshan (guandong) en er zijn PALMBOMEN!!!!! Het is zo ongveer 15 graden en de chinezen klagen dat het koud is.

Mijn school is fantastisch. Kinderen in een soort trainingspakuniform. Ik geef les aan de 3th en 4th grade, dus ze zijn zo tussen de 9-11 jaar. De allereerste dag (net uit de trein gerold) kreeg ik te horen dat ik niet alleen ga lesgeven, maar dat ik ook een toneelstuk moet voorbereiden met de kinderen. Dat is alle info die ik heb. Geen idee waar ik een toneelstuk vandaan ga toveren, maar we zien wel. Daarnaast moet ik Chinese docenten lesgeven en vergaderingen bijwonen. En als klap op de vuurpijl nog een extra uur per week voor alle slimme kinderen. Mijn appartement is mooi, ik heb een eigen badkamer en slaapkamer. De eerste dag waren ze ff vergeten om mij beddegoed te geven, maar nu heb ik een mooi dekbed met een stripfiguur erop.

Nog even een Beijing terugblik. De laatste weken waren ontzettend zwaar. Veel barren, kroegen en clubs gezien en overdag aan de studie. Een van de meest briljante dingen was toch wel de ladiesnight, georganiseerd door een plaatselijke club. Dames krijgen veel dingen gratis, mannen moet betalen. Om deze regel te omzeilen besloten we om de heren in een jurk te hijsen. Hoppa! Het is nogal een ervaring om met een groep boy's in a dress over straat te lopen in China. Uitlachen is een understatement.

Natuurlijk heb ik ook een hoop cultuur gezien, al heb ik het wereldberoemde summerpalace even gemist omdat ik nog lag te slapen. Wat wel erg indrukwekkend was, was de stad onder de grond. Een stad onder Beijing, gebouwd tijdens de koude oorlog. Het is een gangenstelsel waar 300-duizend mensen in kunnen wonen. Onze gids bleef maar vertellen hoe fantastisch China is, dat ze dit gebouwd hebben. Bijna elke prominente stad in China heeft wel zo'n ondergrondse stad. Verder natuurlijk nog de forbidden city gezien en veel traditionele gerechten gegeten. Hot Pot is mijn favoriet, na meat on a stick natuurlijk.

PS: Foto upload werkt niet echt... pics volgen dus later.



  • 20 Februari 2008 - 07:48

    Timeee:

    Hopa ik ben de eerste!!!!
    Mooi dat ie zo goed gaat daar en dat je nu tussen de palmbomen zit, heb je ook al een pinacolada met paraplutje op een ligbed? of is het ook nog niet zo mooi?

    Hier ist nog steeds koud erg koud, en zo als altijd verteld ook iedere esso klant dat grrrrrrr!!!

    veel plezier daar en we mailen he

    Groeten Timeeeeee

  • 20 Februari 2008 - 08:52

    Haaaaaaaaaaaarro :

    Hey Pien

    Klinkt goed. Lukt dat een beetje les geven? Toneelstukken genoeg te vinden op internet. Kijk maar op www.beeldbank.nl
    Geloof dat daar wel wat bij staat.
    Blij dat je je goed vermaakt. Mooi man.
    Nu ver weg van de Olympische spelen?

    Groeten

    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrro


  • 20 Februari 2008 - 11:15

    Niels:

    He Pien!

    Ik ben jaloers! Hier geen palmboom te vinden en 15 graden is ook te veel gewenst, maar ja... Volgens mij is het goed dat je nu even kan afkicken in Sanxin onder je tekenfiguurtje dekbed ;-) Als ik jou was zou ik ik ze ook nog wat Nederlandse cultuur bijbrengen en de Warenar van PC Hooft opvoeren. Veel plezier en tot snel spreeks!

    kus Niels

  • 20 Februari 2008 - 14:57

    Caroline Williamson :

    Klinkt heel avontuurlijk Paultje! Ik heb in groep 8 een bescheiden rol gespeeld in het geweldige ' Raadsels rond het ruime sop' . Volgens mij kan je het script zo van internet plukken en er een Chinese versie van maken.

  • 21 Februari 2008 - 10:25

    Liselotte:

    He Pien!!!

    Lang niet gezien!! Wat een super verhalen, heel veel plezier en succes met de kids!
    Het gaat je van nature goed af, dat lees ik er wel vanaf ;-)

    Enjoy!!!! x x x

  • 22 Februari 2008 - 13:50

    Linda:

    Hoi Hoi,

    wat GAAF!!! Goed bezig, echt een mooi avontuur en wat een stunt die jongens in jurken dat zal me wat geweest zijn (aangezien de meeste chinezen al van hun kruk vallen bij de 1ste de beste westerling!)

    Wij maken het ook goed hier in India. Onze vakantie zit erop en we gaan vannacht op pad naar Tadoba het tijgerpark voor een weekje vrijwilligerswerk. En dan weer terug naar huus :-(

    Heb je ook een adres daar?

    Veel plezier!
    Groeten Linda

  • 22 Februari 2008 - 13:54

    Mark En Linda:

    Ni hao ma?

    Hoe vordert je Chinees? Ben je daar ook al voor geslaagd?

    Leuk man dat je in China bent. Als we de foto's zien willen we ook weer naar China. (Gaan we ook zeker weer naar terug, wat een stelletje gekken daar). Je kunt goed zien dat je het leuk hebt.

    Een suggestie voor een toneelstuk: iets politieks; The Wave ofzo. Daar houden ze van. Of Animal Farm. Nou pas maar op.

    Tja verder weet ik niet wat ik moet schrijven.. eh ik ben jaloers en ik vind het super dat je zo in het diepe duikt.

    Veel plezier en vaker een bericht plaatsen!!! En een leuk verhaal kan best lang zijn, wat de ZVK ook zeggen.

    Zaijian, Mark

  • 24 Februari 2008 - 10:39

    Annemarie:

    Hoi Paulien,
    goed zo, aan alle prealabele voorwaarden voldaan om deze verdere stap van je avontuur tot een succes te maken. Examen gehaald, cultuur gesnoven (op de terugweg ga je dan toch langs bij het Zomerpaleis)en ingeburgerd in de chinese keuken (hot pot hmmmm). PROFICIAT.
    Ton is nog steeds poepjaloers en zou ook wel willen gaan. Wij smullen van jouw berichten. Toevallig een erg leuk toneelstuk gisteren gezien van Theater te Water, sex, drank en poezie. Afgeleid van een middeleeuws stuk met alle ingredienten, veel personages, wat boertige lol en prachtige teksten afgewisseld. Nu, suggesteis genoeg van al je vrienden en bekenden. Hier in Groningen is het grijs, niet echt koud, wel winderig. Zo van met handschoenen op de fiets te warm, zonder te koud. Nu krokusvakantie en een huis vol logerende jongetjes, erg gezellig hier. Er wordt nu naar een oude videoband van Dorus gekeken. Vanavond kip en friet natuurlijk. Wat snoepen de kindertjes in Sanxin als ze iets lekker willen? Is het een wat ontwikkelde plaats. Ik zal eens Googlen. Dag, dikke kus,
    Annemarie


  • 25 Februari 2008 - 11:08

    Oma:

    wat leuk dat je het zo naar je zin heb
    met mijgaat het steeds beter. liefs van oma

  • 02 Maart 2008 - 14:40

    Tom & Jantien:

    Hé Paulien,

    Lees dat het goed met je gaat en erg naar je zin hebt. Wij eten nu elke week 2x chinees om een beetje met je mee te leven. De bami smaakt ons inmiddels niet meer!

    Hoe gaat het met het toneelstuk e.d.? Hamlet of toch Romeo en Julia bij een chinees balkonnetje :)

    Dingdondplinaui (chinees voor doeiii)

    Tom en Jantien

  • 02 Maart 2008 - 14:42

    Tom & Jantien:

    Hé Paulien,

    Lees dat het goed met je gaat en erg naar je zin hebt. Wij eten nu elke week 2x chinees om een beetje met je mee te leven. De bami smaakt ons inmiddels niet meer!

    Hoe gaat het met het toneelstuk e.d.? Hamlet of toch Romeo en Julia bij een chinees balkonnetje :)

    Dingdondplinaui (chinees voor doeiii)

    Tom en Jantien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sanxin

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 8383

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: