I'm in Africaaaaaa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van wenwenpaulien - WaarBenJij.nu I'm in Africaaaaaa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van wenwenpaulien - WaarBenJij.nu

I'm in Africaaaaaa

Door: Webmaster

08 April 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Tjonge jonge, die chinezen blijven wel een stelletje leipe gasten. Veel dingen gedaan, gezien en gehoord.

Met twee meisjes naar Macau geweest. Je bent een complete analfabeet in dit land en mijn enige aanwijzing was: paarse bus, het kost 7 Yuan. En dus zat ik in een gele bus voor 10 Yuan. Macau is fantastisch, gewoon zuid europa, maar dan met gele mensen. Overal casino's. Ja, zelfs een amsterdam casino (met en thais restaurant erin). De terugweg was een beetje chaotisch. Eerst uuuuuren wachten voor de grens. Liedjes zingen met chinezen, paspoorten vergelijken, chinezen naar de ipod laten luisteren. Ach, je vermaakt je wel. Ik liep een beetje te klieren en dus moesten we extra formulieren invullen. Toen de grens over. Had een van mijn reisgenoten haar paspoort laten liggen op de publieke tafel. Onder de afzetting doorgedoken, gelukkig paspoort was er nog. Toen waren we de departure briefjes en beetje kwijt. Nieuwe halen. Uiteindelijk de grens over. Vraagt de douane 'hoe gaan jullie naar huis'. Wij: met de bus. Hij: Die vertrekt over drie mintuten. Wij rennen rennen rennnen. Langs de tassencontole gehold. Straat op. Irritante riksjarijders trekken mijn jas. NEE, ik wil de bus. BOESIE BOESIE. Na veel rennen en BOESIE BOESIE roepen uiteindelijk een paarsje bus gevonden. EUREKA, het is de bus naar sanxiang.

Een weekje later was het tijd voor een nieuw avontur. We zijn schoenenmodel in een reclame spotje. In de make up en lopen maar: these shoes enables my feet to breath freely. They're not only a timewave but also very sporty, good for the enviroment and they're very populair in france. De kinderhandjes hadden alleen niet zo goed hun best gedaan, want de schoenen waren echt lelijk!

Ondertussen ben ik ook in een Chinees ziekenhuis geweest. Ik had hoofdpijn en je mag niet thuisblijven in china, tenzij je naar de dokter bent geweest. Ik dus naar het ziekenhuis. Begon al goed, er lag kots op de vloer. De tweede dokter sprak soort van Engels. Hij vroeg 'wat is er loos' ik zeg 'hoofdpijn' dokter kijkt naar me. Je moet in de x-ray machine, want we moetne in je hoofd kijken. Ik zeg 'nee joh, gewoon een pilletje is goed. X-ray is voorals je kanker hebt'. Dokter kijk me aan, ja dat weet ik naturlijk niet zeker maar het kan zomaar zijn dat je kanker hebt. Ik ben naar huis gegaan. Twee dagen later ben ik wonderbaarlijk van mijn kanker genezen.

En toen was het tijd voor de tomb sweeping holiday. Chinezen gingen hun graven vegen. Ik ben met wat mensen naar HongKong gegaan. Wat een gave stad! Naar het paardenracen gegaan. I love it! Mega groot stadion en maar rennen die beesten. Fantastisch. Natuurlijk ook een gokje gewaagd maar helaas... nog een multimiljonair. HongKong heeft echt alles: panda's, hagelwitte stranden, shopping centre, mooie haven, big budda, bergen, dolfijnen, rollercoasers, pubs met live muziek.... ALLES! Bijna ruzie met een paar afrohongkongers. Met nog iemand kwam ik uit de Irish pub. Hij ziet de donkere mensen en begint te roepen I'M IN AFRICAAAAA, AFRICAAAA!!! Heel erg grappig. Later nog met een hele vloot amerikaanse navy henkies naar de UEFA cup gekeken. Zij kennen voetbal niet maar toch heel erg gelachen.

Nu weer terug op school, het harde werken is weer begonnen. Zaterdag ga ik naar het strand en wellicht ga ik ook de hoogste bungeejump van de wereld doen in Macau.... WHAAAAAaaaaaa!

• 08 April 2008 - 12:56

Haaaaaaaaaaarrrro :

Mooi, mooi, mooi
    Klinkt goed allemaal.
    Nu weer aan de arbeid. En terecht.

Graag meer van dit soort verhalen

Groeten

Haaaaaaaaaaaaaaarrro

• 08 April 2008 - 14:26

Ghgnh:

ytgh

• 08 April 2008 - 15:12

Ton De R.:

Haa, die Paulien,

Je vermaakt je prima; dat is goed te zien. Ga zo door !

Even een opmerking bij een foto: 'Jackie Chen' is overduidelijk Bruce Lee. Een kleinigheid, maar niet voor kenners. Kijk maar eens in een videotheek naar 'Fist of Fury', 'Enter the Dragon', etc. dan zie je 't verschil.

Veel plezier nog; ik zie alweer uit naar je volgende bericht.

Groetjes, Ton

• 08 April 2008 - 15:57

Irene En Giljaam:

Hey paulientje,

Klinkt goed allemaal. En wat ga je nog meer doen allemaal??? Ben benieuwd!!!
    Hier is het allemaal goed hoor.

kusss Irene

• 08 April 2008 - 18:20

Sanne:

Paaaaulieeeeeen!

de superster. weer gave verhalen. zeer zkler moooi. wel fijn tog dat je zker weet dat je geen kanker hebt. hahaha

veel plezier

xx

• 08 April 2008 - 18:23

H@@@@@@@@@@NZEL:

Hey Schoonheid,
    Leuke verhalen, ben jaloers.

Grusse von der Haaanzel

• 08 April 2008 - 19:35

Linda En Mark:

GAAF!!! ga zo door, dit komt helemaal goed.

wij hebben intussen onze eigen avontuur (ook heel gaaf :-) Mark woont voor 4,5 maand op Rottumeroog (en ik alleen) en mijn volkstuin is zojuist geploegd!

Ja ja het leven is mooi (en zo leuk als je het zelf maakt!)

Zet em op daar groetjes Mark en Linda

• 08 April 2008 - 20:12

T. Annemarie:

Ha Paulien,

je denkt vast ook nog wel eens "Respect" voor andermans ideeen, cultuur en gewoonten? Dat lees ik heus wel tussen de regels door, hoor. Ha, ha, die schoenen zijn net croc's; moesten jullie een amoureus uitstapje op nepcrocs voorstellen? Je hebt toch wel je rechten gekocht? straks ben je werelberoemd in...Sanxiang. Oogmassage, lijkt me geweldig; en dat mag dan elke dag? Hoe kan je dan nog hoofdpijn hebben?

• 10 April 2008 - 20:30

Marleen Stuijfzand:

He Pien, wat zal het leven hier in ons kikkerlandje straks saai zijn.Geniet elke keer weer van je verhalen.Geniet er maar van.groetjes van ons allemaal

• 11 April 2008 - 16:08

Koen En Baco :

ziet er goed uit pien nu werken met je kadaver!

ben blij dat je van je kanker genezen bent.

groeten koen en de liefste 4 voeter baco